jak wylazi na zewnatrz lepiej wyglada :diabelski_usmiech no ale trzeba wiedziec czy gdzies nie bedzie tarło bo po co sobie ała robic.w tych lepszych konfiguratorach felg byly takie opcje ze wylaczal felgi ktore moga stwarzac problemy zwlazane wlasnie z ET
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Włażą 15mm w środek w stosunku do ori, nie wiem czy przy max skręcie nie będą tarły o nadkole. - moje 7" wchodzą 10mm i jeszcze jest trochę luzu więc powinno byc ok. Druga sprawa trzeba by dorobić pierścionki z 67,1 na 57,1
Włażą 15mm w środek w stosunku do ori, nie wiem czy przy max skręcie nie będą tarły o nadkole. - moje 7" wchodzą 10mm i jeszcze jest trochę luzu więc powinno byc ok. Druga sprawa trzeba by dorobić pierścionki z 67,1 na 57,1
cysterniarz - dzieki za info więc sobie je odpuszczę choć ładne są, dalej trzeba szukać na allegro
Agamek12, wartość et jest podawana w mm . czym jest większa od oryginalnej to koło wchodzi do środka o różnicę , czym mniejsza to wychodzi na zewnątrz. dochodzi jeszcze szerokość felgi która tez zmienia troszkę te parametry , są gdzieś tablice do tego ale nie mogę znaleźć w tej chwili . ori w O1 jest 35 przy 6" szerokości felgi, więc ta felga wchodzi do środka 8mm , ale gdy dołożymy jeszcze powiększoną szerokość felgi to wejdzie jeszcze głębiej. generalnie et za duże.
Wlody, ta felga powinna wejść na 99% , ale fakt , trzeba pierścienie i śruby .
Agamek12, wartość et jest podawana w mm . czym jest większa od oryginalnej to koło wchodzi do środka o różnicę , czym mniejsza to wychodzi na zewnątrz. dochodzi jeszcze szerokość felgi która tez zmienia troszkę te parametry , są gdzieś tablice do tego ale nie mogę znaleźć w tej chwili . ori w O1 jest 35 przy 6" szerokości felgi, więc ta felga wchodzi do środka 8mm , ale gdy dołożymy jeszcze powiększoną szerokość felgi to wejdzie jeszcze głębiej. generalnie et za duże.
Podobno oryginał w O1 dla 195/65/15 to 6,0J x 15", ET 38, czyli ET=43 oznacza "wsunięcie" felgi do środka o 5mm, ale zwiększenie szerokości felgi do 6,5J (czyli o około 1,27cm) powoduje, że zewnętrzna część felgi jest ~w tym samym miejscu...? Ale wnętrze będzie głębiej (bliżej środka) o ~18mm?
czyli ET=43 oznacza "wsunięcie" felgi do środka o 5mm, ale zwiększenie szerokości felgi do 6,5J (czyli o około 1,27cm) powoduje, że zewnętrzna część felgi jest ~w tym samym miejscu...?
Przyjmijmy że te 0,5" = 12mm. ET jest mierzone od osi symetrii czyli te 12mm / 2 -> po 6mm po lewej i prawej od osi symetrii felgi.
różnica w et 43 i 38 to 5mm czyli -5-6mm = -11mm (felga wchodzi w nadkole)
i -5+6mm = 1mm (felga wychodzi na zewnątrz)
minus (przesunięcie w głab nadkola)
plus (wysunięcie na zewnątrz)
kupiłem - te same polecili w ASO tylko trochę droższe http://allegro.pl/item944...9_75zl_szt.html 6,5x15''et 48
jutro maja być - jak założę to dam znać
z informacji jakie zebrałem są dwie wersje tych alu do grupy samochodów vw i pozostałe. Do pozostałych są dodatkowe śruby a do grupy vw pasują śruby od stalówek. ( niby? )
pozdrawiam
[ Dodano: Sro 03 Mar, 10 15:31 ]
- jestem w szoku - właśnie przyszedł kurier z felami
felga wejdzie płyciej o 4mm
wyjdzie na zew o 16mm -> auto będzie stało szerzej na kołach (czyli felgi nie schowają się w nadkolu a będą wyłazić w stronę krawędzi nadkola)
jak już kupione to jeździć i testować
Zamontowałem wczoraj na próbę te swoje nowe fele z et 40 i muszę wam powiedzieć że całkiem całkiem się prezentują. Nic nie obciera, troszkę wystają ale kupiłem sobie dziś chlapacze i myślę, że jak je zamontuję to to wystawanie 16mm będzie niezauważalne.
Witam wszytkich!
Prawidłowe ET dla octavii II to 47 (przy feldze 6,5J). Znalazłem felgi z ET 37, czyli będzie dokladnie 1cm szerzej. Są jakieś przeciwskazania? Ktoś wspomniał o "biciu kierwnicą" , jak to naprawdę wygląda?
leszekmw, dzięki, teraz już nie mam wyjścia, bo felgi są w drodze...
Niestety nie znalazłem wśród ET 47-50 takich, które mi się podobały. Kupiłem felgi Tomasona (cokolwiek to znaczy )
Pozostaje mi tylko liczyć, że niespodzianek w zw. z tym nie będzie i zmieszczę się w tych 95%!
pato.TDi dystanse i dłuższe śruby sa potrzebne w przypadku zbyt dużego ET. Moje felgi mają za mały, co skutkuje wysunięciem koła na zewnątrz z nadkolas. Juz trochę koledzy na ten temat w watku napisali... Ale dzięki za dobre chęci!
Komentarz